En opnieuw hebben we te maken met een lockdown van de basisscholen. Gelukkig kunnen we teren op de ervaringen van de lockdown vorig jaar maart en april en konden we de uitdagingen snel weer oppakken.
We proberen de kinderen zoveel mogelijk uit te dagen in creatieve oplossingen, waarbij wij als team ook heel creatief willen en moeten zijn om de lessen boeiend te houden. Enkele voorbeelden zijn:
- de kleuters krijgen dagelijks een filmpje met een opdracht, zoals bedenk woorden die met een b beginnen en die je meeneemt op reis.
- een fotochallenge waarin je in verleden en tegenwoordige tijd moet uitbeelden (ik deed dit, ik doe dat).
- hoe maak je een natuurpatroon.
- hoe meet je een vierkante meter.
- bereid een atelier Dance voor.
Daarnaast zijn er veel contactmomenten in Teams, zowel voor de groep in z'n geheel als individueel en worden er veel foto's gestuurd van de opdrachten waar de kinderen mee bezig zijn.
Het is voor iedereen een lastige tijd, maar we zien ook dat hierdoor mooie initiatieven ontstaan en er een hoop creativiteit loskomt.